niedziela, 3 kwietnia 2011

Ciasto z marchewką-przysmak Prosiaczka

Dziś będzie przepis 'żywcem spisany' z pierwszej ksiązki kucharskiej jaką mi sprezentowano, a mianowice Kubuś Puchatek zaprasza na podwieczorek i małe conieco. Pamiętam, że pierwszą 'potrawą' jaką przygotowałam dzięki tej książeczce były kanapki z musztardą miodową, tak oto Puchatkowi zawdzięczam mój pierwszy zjedzony ze smakiem plaster szynki!

Ciasto:
2szklanki mąki
2 łyżeczki sody oczyszczonej
3/4 łyżki soli
2 łyżki cynamonu
2 szklanki cukru
4 jajka
półtorej szklanki oleju
szklanka posiekanych orzechów laskowych 
2 szklanki grubo startej marchwi
Polewa: 
45 dag miękkiego tłustego białego sera
2 łyżeczki esencji waniliowej 
12 dag masła
1 i 3/4 szklanki cukru pudru

Nagrzewamy piekarnik do temperatury 175stC. Przesiewamy mąke, sodę, sól i cynamon.Ostawiamy. Ucieramy krem z cukru i jajek i dodajemy do niego na przemian przygotowaną mąkę i olej. Delikatnie mieszamy z orzechami i marchewką. Wlewamy ciasto do dwóch tortownic. Wstawiamy do piekarnika na 40min. Studzimy w tortownicach przez ok. 15 minut, następnie bardzo ostrożnie wyjmujemy ciasto z form i dalej studzimy. W tym czasie robimy polewę: ucieramy ser, wanilie, masło i cukier puder. Smarujemy nią jeden placek i przykrywamy go drugim. Na końcu smarujemy polewą wierzch ciasta. Kroimy je jak tort, na kawałki. przepis na 12 porcji






Przpis zmodyfikowałam, bo mam w domu dwóch małych 'babkożerców'. Moje ciasto zostało więc upieczone w formie do babki i 6 muffinkach. Poza tym dodałam około po pół szklanki mniej cukru i oleju. Nie dodałam też orzechów, za to sypnełam łyżkę gałki muszkatołowej Polewę natomiast zrobiłam z białej czekolady z dodatkiem skórki cytrynowej. Od dziś możecie śmiało nazywać mnie Prosiaczkiem, bo ciasto jest moim drugim ulubionym!  Soniu, muffiny były przeznaczone dla Ciebie, ale chyba sama rozumiesz, uczucia jakie mną targały, kiedy zostały tylko one, a me kubki smakowe wyły z rozpaczy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz